You Make My Day

Alla inlägg under september 2010

Av Elin - 30 september 2010 19:41

Nu ska jag gå ner för att titta på Idol och käka lite. Sedan så blir det nog att greja innan jag lägger mig. Så vi hörs imorron när jag kommer hem från skolan.

Puss och Kram Elin  


Slänger in en låt vi sjöng i kören igår;

 

Av Elin - 30 september 2010 18:30

Idag har varit en helt ok dag i skolan. Redovisade mitt engelska arbete och jag tror jag fick G+ på redovisningen. Sedan så spelade vi kort på håltimman och sedan matte och sedan individ och samhälle. Slutade 50 minuter tidigare så det var rätt gött. Så jag och pappa åkte och handlade kina mat för att ta med oss hem. Åkte hem och åt, jag tittade lite på TV och sedan läste jag i min bok. Asså kan inte sluta läsa den. Hyrde den som svenska bok som vi ska skriva om i svenskan. Ska vara klar efter lovet. Vi kommer inte få läsa på lektionerna utan endast fritid. Eller kanske någon lektion. Hyrde den i tisdags och är redan på typ sidan 80 eller 90 tror jag.

Jag hade också tänkt berätta vilken bok jag läser och vad det står på baksidan av den.


Boken heter Liv & Lovisa av Emma Granholm. Vet att hon också har skrivit Simon och Sophie. Tror Johanna har läst Simon och Sophie.

Men nu ska jag skriva vad det står om boken.

 

Sista terminen i nian lider mot sitt slut och Liv och Lovisa är glada över at de snart ska slippa varandra. De går i samma klass, men så långt ifrån vänner man kan komma och lever två helt olika liv. Lovisa är rik, vacker och begåvad. Liv bor i en alldeles för liten lägenhet och saknar det mesta, men hon har vännerna Rick och Tanja som betyder allt för henne.

 På ett oväntat sätt vävs Livs och Lovisas vägar samman och mptsättningarna mellan dem blir allt tydligare. Liv har blivit ganska bra på att berhärska sin ilska, men tills slut blir det förmycket. Lovisa har å sin sida alltid varit behärskad, men också hon har en gräns för vad hon ska tåla.


Läs boken om ni inte har gjort det. Skitbra

 

Puss och Kram Elin  

Hörs senare

Av Elin - 29 september 2010 19:51

Nu ska jag snart dra ner för att titta på Idol. Sedan så måse jag också skriva ut mitt arbete. Så vi hörs imorron igen. Ha det gött.

Puss och Kram Elin  


Av Elin - 29 september 2010 19:25

Här kommer veckans One Two Three. Kör på ett litet tema denna veckan också. Temat för denna veckan är rosetter. Håll i er.

 

  

Tyckte dessa kuddarna var riktigt gulliga och fina. Det var här mitt tema började också. Skulle gärna vilja ha den vita med den svarta rosetten. Den värkar mjuk och fluffig.

 

Detta hårspännet finns i flera färger. T.ex grön, orange, svart, vit m.m Tyckte de var väldigt gulliga och ser ut att vara bra kvalite. Om ni är intresserade kolla in cooco.se


     

Dessa söta knästrumpor kommer från Ginatricot. Skulle nog inte köpa ett par sånna men det skulle kanske passa bra på någon av mina läsare?

 

Detta var allt från mig. Puss och Kram Elin  

Av Elin - 29 september 2010 18:23

Hej alla läsare!

Jag vet att jag uppdaterar ganska dåligt nu men jag ska försöka bättra mig. Har just nu suttit och grejat med mitt engelskaarbete som jag ska redovisa imorgon. Hoppas det går bra. Sedan så slutar jag också ganska sent så då blir det äta, läxor och sedan så är klockan ganska mycket. Det är sånt som händer och då får både du och jag stå ut med det. Detta är ingenting jag kan göra åt, så är det bara.

Ska be mamma att titta igenom min engelska så ska jag skriva ut den och så. Sedan blir det datorn, ska leta efter 1 sista sak till ``One Two Three´´ sedan är den klar när jag har redigerat och då kommer den ut på bloggen. Hoppas på detta idag. Så vi hörs om en stund igen.


Puss och Kram Elin  

Av Elin - 28 september 2010 17:56

Nu drar jag till scouterna, även mitt sista inlägg idag. Hörs imorron.


Puss och Kram Elin  

Av Elin - 28 september 2010 16:58

Nu sitter jag på mitt rum och skriver rent mitt engelska arbete. Lite kvar bara och sedan är det klart. Hoppas det blir bra och jag kan det tills på torsdag då jag har redovisning.
Om mindre än 1 timma så ska jag åka till scouterna och sedan efter det så blir det ledarmöte. Sedan hem och slappa. Hör av mig 1 gång innan jag åker.


Puss och Kram Elin  

Av Elin - 27 september 2010 19:49

Hej!

Kikar in lite i Elins blogg för att hälsa alla hennes underbara läsare<3


Jag har haft en sjukt härlig stund tsm med Elin, och vi har fått gjort allt mellan läxor och tjejsnack.

Och blev så himla glad över att hon blev nöjd över det hon fick av mig!!


Nu ska hon snart bege sig hemmåt, då hon nog tänker plasera sig framför tvn för att titta på Idol.


Hoppas nu ni får en fortsatt mysig kväll<3



Ovido - Quiz & Flashcards