You Make My Day

Alla inlägg under oktober 2010

Av Elin - 31 oktober 2010 09:18

Här är veckans sena ``One Two Three´´. Tänkte börja denna söndagsmorgon med detta uppiggande inlägg. Temat idag är

  


  

Skådespelarna är ju sjukt duktiga och man märker hur mycket tid och arbete de har gjort i dessa filmerna och även andra jag har sett. Det vet verkligen vad de gör och kan sitt jobb väldigt bra. Jag tror de har fått väldigt duktiga skådespelare till Twilight och är tveksam om någon annan skulle passa i dessa rollerna. Såklart finns det säkert folk där ute som också är duktiga. Men dessa passar riktigt bra.


 

Twilight-Låtar

Vanilla Twilight (with Lyrics) - Owl City

Bella's Lullaby - Edward Cullen

Meet Me On The Equinox (lyrics) - Death Cab For Cuties


Sova? Nej!

Somna till Twilight är svårt att göra. Det händer ganska mycket hela tiden och man måste verkligen hänga men om man ska fatta resten av filmen. Nästan allt i filmen kopplas ihop i det som ska hända längre fram eller det som har hänt i de andra filmerna. Så var vaken och håll koll.

Av Elin - 30 oktober 2010 17:22

Snart är Oktober redan slut och November ska ta sin tid detta året. Kändes inte att det var längesedan jag fyllde år men det är ju över 1 månad sen... Kommer ihåg när jag var med Sara och Johanna i deras stuga, vi badade, snackade och var ute ganska mycket. Kändes som det också typ var för någon vecka sedan bara:O Skolans start; Kom ihåg hur nervös jag var över att börja i en helt ny klass med massor man inte kände... Men nu är jag bra kompisar med flera av dom och känns som vi har känt varandra i evigheter. Snart är det jullov och då har vi redan gått 1 termin tillsammans.

 

Detta är helt sjukt och kan inte fatta att tiden går så himla fort...

 

Ville bara skriva av mig lite vad jag hade på tankarna just nu.
Ha det bäst!

Puss och Kram Elin  

Av Elin - 30 oktober 2010 13:03

Gårdagen var superduper bra fick träffa nya och gamla vänner:) Så en lyckad kväll med mycket skratt och mys. Var hemma lite efter 12 och då gick jag nästan och la mig direkt.


Imorses väckte mamma mig vid kanske halv tio eller nått sånt. Sedan gick jag upp, åt frukost gjorde mig iordning och sedan så åkte vi till Vänersborg för att gå på marknaden. Inte så kul... Men gött att få komma ut och röra på sig lite grann.


Snart ska jag och Linda nog åka och köpa lite kinamat och sedan åka och hyra film. Så jag hör av mig lite senare.
Puss och Kram Elin  

LOV

Av Elin - 29 oktober 2010 17:17

Nu är det äntligen lov och det ska bli väldigt skönt<3 Hoppas ni och jag kommer på att göra något roligt och minnesvärt nu!

(google)

Skolan var bra hade en kort musiklektion och trodde vi skulle spela upp men det gick inte eftersom halva våran grupp var borta. Men det är jag bara glad för... jag kunde nämligen inte mina ackord på keyboarden så tack för att ni inte kom:D. Efter det så skulle vi haft idrott men våran lärare var sjuk så vi fick håltimma. Lunch med bästa Josefine och Jessica och sedan 2 lektioner. Shit var gött det var att sitta och titta på klockan på tyskalektionen. Man tänkte bara snart snart är det lov. Äntligen blev det lov och bättre kan det bara bli<3 om mindre än 1 timma så kommer Sara och Johanna för att åka med mig ner till pingskyrkan där vi ska hälsa på idag med tonår<3 Gött att få träffa nya och de andra kompisarna igen.


Uppdaterar kanske fort innan jag åker sen.


Puss och Kram Elin  

Av Elin - 27 oktober 2010 20:25

Snart är det höstlov för mig och jag har lite förslag på vad man kan göra ett lov som detta. Vet att vissa har/har haft höstlov kanske men ni kan ju göra detta på fritiden ändå. Så lite bilder och text blir det i detta inlägget.

 

1.Ta vara på tiden med dina vänner. Allt är värt tiden med dom.


2. Titta på en mysig film med familj, vänner eller kanske egentid. Allt med film är bra.

(google)


3. Gå ut och fota massa härliga höstbilder. Antingen så modellar du själv, någon kompis eller så fotar du andra motiv.

(google)


4. Lyssna på massa härlig musik och sjungloss för dig själv. Eller varför inte köra singstar med några goa kompisar eller släkten kanske?

(google)


5. Ta en dag där du bara pysslar om dig själv.Ta ett varmt bad, fixa naglarna ansiktsmask eller något annat behövligt. Sånt behövs ibland.


Detta var 5 tips från mig som jag nog ska ta vara på under mitt höstlov. Så njut av erat goa lov.

Av Elin - 27 oktober 2010 18:56

Sitter just nu och chattar med världens underbaraste Johanna på msn samtidigt som jag lyssnar på musik och pluggar på mitt prov som jag har imorgon. Så jag ska försöka fixa lite av allt möjligt nu. Men det går säkert bra. Skolan har varit bra men skämde ut mig lite när jag åt med Becca. En kille gjorde en sak och sedan så trodde jag att han hade gått och satt sig men han står kvar och jag började asgarva när han bara stog typ 3 meter bort. Piiiiinsamt. :s


Men nu ska jag fortsätta med mi läxa hör av mig igen om en stund


Puss och Kram Elin  

Av Elin - 26 oktober 2010 17:30

Idag blir det tyvärr ingen bra bloggning för min del. Ska sätta mig och plugga på mitt prov som jag har på torsdag. Måste verkligen klara det! Så det ska jag fixa eller vad säger ni?


Sitter och lyssnar på massa go musik och chattar med underbaraste Sara<3 Så tänkte bjuda på en finfin låt!

Av Elin - 25 oktober 2010 19:01

Idag har jag som vanligt varit i skolan men måndagar är kort och vi slutar redan kvart i 12. På sista lektionen engelska så såg vi på filmen Little Miss Sunshine har sett den typ 2 gånger innan men tycker fortfarande den är lite rolig. Så det gjorde ingenting. Sedan när jag slutade så kom mamma och ämtade mig innan hon skulle åka till jobbet.

Jag och Linda käkade lite spelade spel innan vi åkte för att handla tidning till pappa. Åkte till Uddevalla och hälsade på pappa och sedan så åkte vi hem igen. Farfar kom för att hjälpa till med en sak och efter det har jag bara suttit vid datorn och tittat lite på TV. Rätt slappardag om man säger så. Men ändå helt okej. Ska nog snart plugga lite, har prov på torsdag och kan bara lite grann så måste plugga.


Men vi hörs nog lite senare.

Puss och Kram Elin  

Ovido - Quiz & Flashcards