You Make My Day

Alla inlägg under november 2010

Av Elin - 29 november 2010 18:59

Här kommer förra veckans ``One Two Three´´. Hann ju aldrig igår så startar veckan med detta. 3 låtar med 3 olika kvinnliga artister var det jag skulle visa er. Så här kommer det. Lyssna och njut av musikens sköna toner.

White Light Moment - Tove Styrke


Mikrofonkåt - September


Love The Way You Lie - Rihanna


Vill bara att ni ska veta att detta inte är mina 3 bästa låtar men det jag kom på nu iallafall. Vet även att Eminem är med lite i slutet av sista låten. Men tycker inte det gör något.
Ha det bäst<3

Av Elin - 29 november 2010 18:51

Hej alla sköna och underbara bloggläsare!

Förlåt för en hemsk bloggdag igår och jag vet att jag skulle lagt upp veckans ``One Two Three´´ igår men jag orkade och hann inte. Så hade faktiskt tänkt att lägga upp 2 denna veckan istället och den första kommer alldeles strax. Sa ju att jag skulle ta 3 av mina bästa låtar av 3 olika kvinnliga sångare. Så håll utkik så kommer snart mitt inlägg.


Vad har jag gjort idag?

Imorses vaknade jag och åt frukost, duschade och åkte sedan till skolan vid 8. Vanliga lektioner och sedan blev det utvecklingsamtal tillsammans med mamma och min mentor.

Efter det åkte vi till Överby för att handla mat och sedan kollade vi på jeans till mig. Hittade ett par och blev nöjd. Även om de är ganska vanliga. Pluggade precis lite tyska och snart måste jag också plugga på mitt idrottsprov jag har på fredag. Så det blir nog bra. Men första ska jag fixa ``One Two Three´´.

Hörs snart igen.

Puss och Kram Elin  

Av Elin - 28 november 2010 10:04

Hur härligt är det inte att starta första advent med jullåtar och snön faller utanför? Jag tycker det är väldigt mysigt iallafall. Även om vi har tillräckligt med snö så gör det faktiskt inte så mycket.

Tänk att det är 27 dagar kvar till Julafton. Då man vaknar på morgonen och tittar i julstrumpan om man fått något. Går in till mamma och pappa för att titta i kakelugnen om det finns något litet morgonpaket där. Alla bra och gamla filmer under dagen samtidigt det luktar god julmat i hela huset. Ah, ni kan ju förstå att jag gillar julen. Bara allt julpynt, julklappar och jullovet startar så blir allt på topp.

Lite jullåtar;

Ha en bra första advent nu

Puss och Kram Elin  

Av Elin - 27 november 2010 12:55

Äntligen lördag och för mig menas det Big Slam. För er som inte vet vad det är så är det en ungdomsgudstjänst i Pingstkyrkan. Så tills dess blir det en slapp lördag. Om några timmar kommer väll mamma hem och tills dess vet jag inte riktgit vad jag ska hitta på. Försökte leta efter en julkalender på youtube men det fanns typ bara 6 avsnitt och då är det ju inte så kul:(

Men men. På Onsdag börjar ju en helt ny och den verkar faktiskt helt okej. Den kan ju bara bli bättre än årets förra Superhjälte jul. Den var riktigt tråkig. Men nu ska jag hitta på något annat. Hör av mig lite senare.

Puss och Kram Elin  

Av Elin - 26 november 2010 15:42

Igår orkade jag inte blogga och idag har jag knappast hunnit. Igår så var de flesta bussarna inställda och till och med en lektion. Usch. Bussen till stan var försenad och som tur var jag ledig idag. Skulle pluggat på min tyska men så blev det inte. Fick hjälpa mamma att skotta ute, spelade lite Sims 3 med Linda, lagade mat och fixade lite inne. Nu sitter jag vid datorn och ikväll blir det Tonår :) Imorgon blir det också Big Slam men tyvärr inget Göteborg eftersom vi inte vet hur vädret är och det kan bli jobbigt för Linda att köra i detta vädret. Så vi skippa detta. Men nu ska jag fortsätta kolla runt på datorn och hör nog av mig 1 gång innan jag åker iallafall.

 (google)
Puss och Kram Elin  

Av Elin - 24 november 2010 17:39

Julstämmningen börjar krypa framåt nu. Nu kanske ni tänker ``Redan?´´. Men det är faktiskt exakt 1 månad kvar till Julafton och jag längtar redan riktigt mycket. Idag på kören sjöng vi jullåtar och jag lyssnar faktiskt på det nu också. Mamma har börjat sätta upp adventsljusstakar eftersom det är 1a advent på söndag så hinner hon inte med det nu hon jobbar. Sen blir det nog en julstjärna i mitt fönstret också. Sen innan alla andra julsaker ska upp ska jag storstäda hela rummet. Får la börja ta bort lite skitpapper och sånt. Hela min anslagstavla bakom datorn är fyllt med skolpapper m.m Haha X)


Ja, men nu till en annan sak kanske?

Vad gjorde jag igår när jag inte bloggade? Jo, såhär var det. Jag slutade tio i 4 och mamma kom och hämtade mig. Lagade maten igår och var inte klar förän halv 6 då jag fort fick byta om för att åka till scouterna och vara ledare. Mysigt med ungarna i snön och sedan snackat med kompisar och sånt innan jag åkte hem. Väl hemma orkade jag inte starta datorn så tittade på TV innan jag la mig för att somna in i mina söta drömmar.


Kommer kanske snart en liten julspecial men inte säkert. Ha det gött där ute i kylan.
Puss och Kram Elin  

Av Elin - 22 november 2010 18:39

Sitter och chattar med världens bästa Sara och Johanna. Samtidigt som det pluggar jag, lyssnar på julmusik<3 och grejar med annat. Snart blir det att gå ner för att titta på film men först ska jag bjuda på en jullåt jag alltid älskat<3

Så lyssna och njut

Last Christmas - Wham (lyrics)

Puss och Kram Elin  

Av Elin - 22 november 2010 15:23

Nu känner jag hur det doftar mat i hela huset och då blir det antagligen snart mat. Ska även läsa igenom mina anteckningar för provet som jag har imorgon. Har typ inte hunnit plugga någonting men det blir säkert bra ändå. Får hoppas på det. Det är faktiskt inte så svårt om man hänger med på lektionerna.


Min skoldag har varit bra och det har inte hänt så mycket. Har mest varit med Jessica, Rebecca och lite Tobias innan pappa kom och hämta mig halv 2. Åkte och handlade och sedan hem och titta klart på lite filmer sen helgen. Mer än så har jag inte gjort idag.


Men jag kanske hör av mig senare!
Puss och Kram Elin  

Ovido - Quiz & Flashcards