You Make My Day

Direktlänk till inlägg 7 november 2010

One Two Three

Av Elin - 7 november 2010 17:30

Här kommer veckans sena ``One Two Three´´. Men jag har haft lite svårt att komma på vad jag skulle ha med. Men nu har jag bestämmt mig och troligtvis nästa veckas också. Så nu hoppas jag ni tycker om det.

  

Denna veckan kommer det handla om 3 manliga skådespelare som är någorlunda kända. Så jag tar de iordning. Alltså den som har gjort mest filmer och så skriver jag lite om han osv.

 

  

Johnny Depp

Johnny Depp är född den 9 juni 1963 och har spelat huvudrollen i flera stora och populära filmer.

1984 var han med i en film som heter Terror på Elm Street, med rollen Glen Lantz.

På första bilden ser ni honom som Den galne hattmakare i den nya verisionen av Alice in Wonderland som kom ut 2010. Den var den senaste filmen han medverkade i, men redan har han 4 st på gång som kommer ut 2010/2011.

På andra bilden ser ni han som Willy Wonka i Kalle och chokladfabriken där han hade en av huvudrollerna som kom ut 2005.

På den tredje bilden längst ner till höger ser ni honom som Edward Scissorhands i filmen med samma titel Edward Scissorhands som kom ut 1990. Detta är en av mina favortifilmer och den kan jag verkligen rekomendera.

 

  

Robert Pattison

Robert Pattison föddes 13 maj 1986 och har även han spelat flera roller i olika filmer men däremot inte så många huvduroller. Men på sistone har han fått ihop endel ändå.

På den första bilden längst upp till höger ser ni han som Edward Cullen i de berömda Twilight-filmerna som de flesta har sett någongång. De 3 första filmerna kom ut 2008-2010 och 2011 kommer även den första delen av fjärde filmen ut på biograferna.

Andra bilden ser ni honom som Cedric Diggory i de berömda Harry Potter filmerna. Men han har endast medverkat i den fjärde filmen Harry Potter och den flammande bägaren som kom ut 2005, där han representerar en av eleverna i en trekamp.

På den sista bilden har en roll som Tyler Hawkins i Remember Me som kom ut 2010. Har själv inte sett filmen så har inte så mycket att säga om den.

 

Zac Efron  

Zac Efron föddes 18 oktober 1987 och många ser honom endast som en av huvudrollerna i High Scholl Musical - filmerna. Men han är även med i några andra filmer.

I den översta bilden till höger spelar han rollen som Mike O'Donnell i filmen 17 again från 2009. Eftersom filmen utspelar sig om en kille/man i hans livsstil så spelade Zac tonåring i denna filmen.

På andra bilden spelar han Link Larkin i filmen Hairspray. Han har inte huvudrollen men ändå en ganska stor roll. Bra film är det iallfall.

Sista bilden är nog den de flesta känner igen. Nämligen som Troy Bolton i High School Musical - filmerna. Här spelar han tillsammans sin flickvän Vanessa Hudgens. Har sett alla filmerna men de är iallfall rätt bra och musiken i dem är faktiskt helt okej.

Detta var allt från mig denna söndaskväll. Hoppas ni har fått en inblick i filmvärlden med dessa snyggingarna.

Puss och Kram Elin  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hej

Av Elin - 13 januari 2011 13:30

Har nu inte bloggat på 4 dagar på denna bloggen utan har bloggat på flickanmedkameran.devote.se Tror faktiskt att jag byter blogg till devote helt och hållet nu men har denna bloggen kvar så att ni kan se mitt gammla material ett tag till.   Så...

Av Elin - 9 januari 2011 21:07

Här kommer äntligen en veckas ``One Two Three´´. Har själv saknat det och hoppas ni också gjort det<3 3 stycken låtar jag fastnat för nu. Nu ska jag snart sova så jag är redo inför skolan im...

Av Elin - 9 januari 2011 14:28


Hej alla grymt härliga bloggläsare! Sitter just nu på mitt rum och grejar med lite allt möjligt. Hann aldrig uppdatera bloggen igår eftersom tiden innan kl. 13 bara flög fram. Som sagt vid 1 så satte vi oss i bilen för att åka till Göteborg. Blev...

Av Elin - 7 januari 2011 22:17

Idag hämtade jag ut mina nya glasögon och jag är väldigt nöjd. Beställde också 25 bilder på Expert och de är troligtvis färdiga imorgon. Men får hämta de när jag hinner. Imorgon så åker jag och hela familjen till Göteborg vid 13-tiden och där kä...

Av Elin - 7 januari 2011 10:27

Här kommer min överraskning! http://flickanmedkameran.devote.se/ Har startat en ny blogg på devote för att samla ihop mina största intressen och inte få det lika rörigt. Denna bloggen kommer fortfarande att finnas kvar och jag uppdaterar i den ...

Ovido - Quiz & Flashcards