You Make My Day

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Skitdag

Av Elin - 10 november 2010 19:49

Min dag startade inte bra och jag kan inte säga att det har varit den roligaste dagen heller... Så ska berätta varför.


Började med att pappa skulle köra mig till skolan eftersom jag inte visste om jag hann till skolan med bussen. Har fixat allt och ska bara ta på mig ytterkläderna innan jag ska gå ut och sätta mig i bilen. Väntar tills pappa är klar och sedan hör jag hur pappa ropar inne från badrummet att han ser en stor snövall vid våran infart och även en traktor som fått stopp. Eftersom pappa hoppar på kryckor så kan han ju knappast gå och och skotta bort den. Så får panik för att hinna med skolbussen upp till strömslund för att sedan ta den vanliga bussen till stan och räknar med att komma lite försent.

Men nej. Efter ca. 20 minuters väntan på skolbussen har den fortfarande inte kommit. Efter ungefär 50 minuters väntan kommer en granne och frågar om vi vill ha skjuts (eftersom bussen inte kommit än) och får skjuts till skolan. Kommer 5 minuter sen men hon sa att det inte gjorde någonting. Puh.


Skolan rullar på men är trött efter all stress och det är antingen sitvarm eller skitkallt i lektionssalarna. Hade musik och vi sjöng jullåtar <3 Love.

Sista lektionen går fort och jag tror jag ska få ta kvart i 5 bussen hem och räknar med att vara hemma 5. Men våran lärare säger att vi får slutar 15 minuter tidagere så jag hinner med kvart över 4 bussen. Gött att vara hemma halv 5 istället för 5. Men nej nej inte det nä. Går till stan med Jessica och Tobias och väntar med de på stan tills bussen kommer. Allt går bra tills första hållplatsen där bussen stängs av och choffören säger att bussen har tekniska fel. Blir att gå en bit där mamma kommer och hämtar mig. Och när är jag hemma? Jo 5!

Äta, plugga och nu blir det TV. Därför ingen mer bloggning... Är pisstrött på allt just nu så orkar inget mer. Ska käka kvällsmat och sedan ska jag sova. Fun dag eller inte.


Hoppas eran dag varit bättre iallfall.

Puss och Kram Elin  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hej

Av Elin - 13 januari 2011 13:30

Har nu inte bloggat på 4 dagar på denna bloggen utan har bloggat på flickanmedkameran.devote.se Tror faktiskt att jag byter blogg till devote helt och hållet nu men har denna bloggen kvar så att ni kan se mitt gammla material ett tag till.   Så...

Av Elin - 9 januari 2011 21:07

Här kommer äntligen en veckas ``One Two Three´´. Har själv saknat det och hoppas ni också gjort det<3 3 stycken låtar jag fastnat för nu. Nu ska jag snart sova så jag är redo inför skolan im...

Av Elin - 9 januari 2011 14:28


Hej alla grymt härliga bloggläsare! Sitter just nu på mitt rum och grejar med lite allt möjligt. Hann aldrig uppdatera bloggen igår eftersom tiden innan kl. 13 bara flög fram. Som sagt vid 1 så satte vi oss i bilen för att åka till Göteborg. Blev...

Av Elin - 7 januari 2011 22:17

Idag hämtade jag ut mina nya glasögon och jag är väldigt nöjd. Beställde också 25 bilder på Expert och de är troligtvis färdiga imorgon. Men får hämta de när jag hinner. Imorgon så åker jag och hela familjen till Göteborg vid 13-tiden och där kä...

Av Elin - 7 januari 2011 10:27

Här kommer min överraskning! http://flickanmedkameran.devote.se/ Har startat en ny blogg på devote för att samla ihop mina största intressen och inte få det lika rörigt. Denna bloggen kommer fortfarande att finnas kvar och jag uppdaterar i den ...

Ovido - Quiz & Flashcards