You Make My Day

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

One Two Three

Av Elin - 14 november 2010 18:00

Nu kommer äntligen veckans ``One Two Three´´. Kör samma tema som förra veckan men denna gången med tre kvinnliga skådespelare. Tyckte det var lite svårare denna gången så fick lite förslag från Johanna och de har jag faktiskt snappat upp en av dem. Så nu kör vi.

  

Anne Hathaway

Anne Hathaway är född den 12 november 1982 och har medverkad i ca. 14 filmer och har 3 st pågång under 2011.

På bilden högst upp till höger ser ni Anne som Liz som en av rollerna i Valentine's Day som kom ut 2010. Som även är en av mina favoritfilmer då det finns många kändisar med i den.

På den andra bilden längst ner till vänster ser ni henne som Mia Thermopolis i filmerna En prinsessas dagbok 1 & 2 som kom ut 2001/2004. Har läst några av dessa böckerna som jag tycker mer om än filmerna. Ingen jätte succe men ändå helt okej.

På den tredje och sista bilden känner nog de flesta igen henne. Här medverkar hon som Den vita drottningen i Alice in Wonderland som även den kom ut 2010. Detta är också en av mina favoritfilmer och passar verkligen jättebra som rollen här.

 

  

Cameron Diaz

Cameron Diaz föddes 30 augusti 1972. Valde henne som min andra skådespelare eftersom jag sett ett antal filmer med henne men endast 2 av de jag kommer berätta om.

På första bilden längst upp till vänster spelar hon rollen som mamman Sarah Fitzgerald i filmen Allt för min syster som kom ut 2009. En bra men ändå sorgsen film och om ni inte sett den tycker jag verkligen ni ska se den.

På bilden under spelar hon rollen som Amanda Woods i filmen The Holiday som kom ut 2006. Tror inte jag har sett denhär filmen iallfall har jag inget minne av den. Så det kanske är nån film jag ska se? Någon av mina läsare som sett den? Isåfall släng in en kommentar.

Sista bilden är en bild från filmen I hennes skor där hon spelar rollen Maggie Feller och denna kom ut 2005. Har sett denna 1 gång och då minns jag att jag tyckte den var bra. Men inget mer minne.

 

  

Kristen Stewart
Kristen Stewart föddes 9 april 1990 och har spelat in ett antal filmer genom sina drygt 20 år.

Första bilden högst upp till vänster spelar Kristen en roll som Em Lewin i filmen Adventureland som visades första gången 2009. Har själv inte sett denna filmen och vet inte heller om jag vill se den. Men kanske ska jag ta mig tid att se den nån dag.

Andra bilden högst upp spelar hon en av huvudrollerna i filmen The Runaways och där heter hon Joan Jett. Tror inte denna filmen passar mig så bra eftersom det nog inte är min typ av film. Så det är nog ingenting jag ser frivilligt.

Bilden längst ner till vänster spelar hon Bella Swan i Twilight filmerna. Detta är absolute mina favorit filmer och skulle kunna se de flera gånger om. De prickade verkligen rätt med hennes roll och allt är super med henne.

Detta var allt från mig. Så vi hörs senare.

Puss och Kram Elin  

 
 
johanna

johanna

14 november 2010 18:59

Hej hjärtat!
Jag har sett filmen The holiday kanske 2gånger och det är en bra och mysigfilm. Den passar perfekt att se nu i vinter/jul eftersom det är då den utspelar sig (på julen). Tipsar dig om att se den!
Kram kram

http://urenannansynvinkel.devote.se

Elin

14 november 2010 19:03

Hej sötnöt!
Då får jag verkligen ta och se den:) Kanske tillsammans med dig? Fin blogg du har och hoppas det inte gjorde nått att jag länkade till den på min blogg?
Puss och Kram Elin

 
johanna

johanna

14 november 2010 19:07

Självklart kan vi se den tsm:D! Tack, och nej det gör inget att du länkat den.
Kram

http://urenannansynvinkel.devote.se

Elin

14 november 2010 19:08

Okej, vad bra:D Lycka till med din blogg nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hej

Av Elin - 13 januari 2011 13:30

Har nu inte bloggat på 4 dagar på denna bloggen utan har bloggat på flickanmedkameran.devote.se Tror faktiskt att jag byter blogg till devote helt och hållet nu men har denna bloggen kvar så att ni kan se mitt gammla material ett tag till.   Så...

Av Elin - 9 januari 2011 21:07

Här kommer äntligen en veckas ``One Two Three´´. Har själv saknat det och hoppas ni också gjort det<3 3 stycken låtar jag fastnat för nu. Nu ska jag snart sova så jag är redo inför skolan im...

Av Elin - 9 januari 2011 14:28


Hej alla grymt härliga bloggläsare! Sitter just nu på mitt rum och grejar med lite allt möjligt. Hann aldrig uppdatera bloggen igår eftersom tiden innan kl. 13 bara flög fram. Som sagt vid 1 så satte vi oss i bilen för att åka till Göteborg. Blev...

Av Elin - 7 januari 2011 22:17

Idag hämtade jag ut mina nya glasögon och jag är väldigt nöjd. Beställde också 25 bilder på Expert och de är troligtvis färdiga imorgon. Men får hämta de när jag hinner. Imorgon så åker jag och hela familjen till Göteborg vid 13-tiden och där kä...

Av Elin - 7 januari 2011 10:27

Här kommer min överraskning! http://flickanmedkameran.devote.se/ Har startat en ny blogg på devote för att samla ihop mina största intressen och inte få det lika rörigt. Denna bloggen kommer fortfarande att finnas kvar och jag uppdaterar i den ...

Ovido - Quiz & Flashcards