You Make My Day

Inlägg publicerade under kategorin Foto

Av Elin - 11 augusti 2010 12:25

Har varit väldigt dålig på att lägga in mina New In saker. Har köpt/fått en del saker det senaste nu så nu måste det in.

Ur & Penn 39Kr  20Kr på REA

Resteröds; Kommer ej ihåg priset:(

Fick i namnsdagspresent av Farmor och farfar. Så vet ingen information

Bokia; 169 Kr  (Ej REA)

Fick av pappa och Linda. De fick var sin gratis på en resturang i Göteborg när de var där i lördags.

Åhlens; 229Kr 199Kr 100Kr REA delat med Linda så 50 Kr i slutändan.

Fick av farmor och farfar i namnsdagspresent. Okänd information

Fick av mormor i namnsdagspresent

Ginatricot 249 Kr Höstens kollektion

Av Elin - 3 augusti 2010 11:00

Nu kommer mitt andra semester-inlägg. Lite sent men har inte haft tid.

11 Juli 2010

Först vill jag visa lite bilder från hotelet vi bodde på.

Nu är det andra dagen på semestern och idag ska vi till Legonland som ligger i Billund. Här tog jag många fina bilder (som kommer lite längre ner). Här spenderades nästan hela dagen och vi åkte lite karuseller. Har varit på Legoland 2 gånger innan, men då var jag väldigt liten. Så detta var en häftig upplevelse. Tyckte väldigt mycket om denna dagen och var annorlundare än de andra semesterdagarna. Jag och famlijen hade kul med varandra och den bästa dagen på semestern tycker jag iallafall.

Sedan efter Legoland besöket åkte vi till en stad som heter Ribe. Där tittade vi runt lite grann. Hände inte så mycket den kvällen eftersom alla var ganska trötta från Legoland. Lite bilder tog jag iallafall som jag tänkte bjuda på.

Detta var min andra semester-dag. Denna dagen var en av de mysigaste och roligaste. Hoppas ni har njutit av stunden. I nästa semester-inlägg kommer det mer bilder och text.

Näst sista bilden är ganska äcklig och hemsk. Klicka på den så får ni försöka se vad det står. Inte så svårt att förstå.

Av Elin - 3 augusti 2010 09:22

Idag ska jag äntligen få vara med min underbara Sara. Har längtat så mycket efter dig och idag är det äntligen dags. Har typ inte träffats på 2 veckor. Haha det är exakt 2 veckor ikväll. Vilken stenkoll jag har. Så vi får se vad vi hittar på.

Måste fixa på mitt rum och så för hon kommer hit typ vid 11. Har inte gjort iordning mig för 5 öre och allt är ett bombnedslag. Så får väll sätta igång och röva mig från datorn en liten stund. Så bloggar lite senare.

Favorit i repris

Av Elin - 28 juli 2010 15:57

Nu är det snart dags att åka till Vårhaga för att jobba. 4 timmars pass och vi får väll se vad vi får göra idag. Antingen städa eller så får vi väll severa fika m.m Det återstår att se. Får också se om jag uppdaterar ikväll annars hörs vi imorron.

Utsikten (Egenfotad bild)

Av Elin - 26 juli 2010 08:52

Förlåt för dålig uppdatering i helgen som varit. I Lördas, som ni kanske vet, var ju farmor, farfar och mormor här. Så de åkte hem vid 22, åkte med mamma och körde hem mormor. Så hann / orkade inte uppdatera så tyvärr:(

Sedan igår så var jag och familjen ute på en liten resa. Vi var på ett ställe som kallas för Gammelvala som ligger i Värmland tror jag. Vi åkte vid 10 tiden och var hemma vid 21. Så orkade inte blogga igår när jag kom hem och hann inte på morgonen. Men det är sånt ni får ta.

Idag ska jag även börja sommarjobba och ska vara nere på Vårhaga Kl. 17.00 och slutar 21.00 Jobbar Mån-Fre denna veckan (30) och sedan samma tider vecka 32. Så detta ser jag framemot och hoppas det inte regnar alltför mycket så det kommer lite folk iallafall. Men jag uppdaterar om kvällen så fort jag får tid.

Idag ska jag även försöka blogga så mycket som möjligt men kan tyvärr inte lova någonting. Så förvänta er inte för mycket.

Hör senare. Puss och Kram Elin

Av Elin - 21 juli 2010 11:30

Idag är det onsdag och jag kommer nog inte göra något speciellt idag. Så detta blir en slapp och slö dag. Ska då försöka blogga så mycket som jag kan. Men jag måste ju ha något att blogga om först, så ni kan ju skriva i en kommentar vad ni vill att jag ska skriva om. Låter inte det som en bra idé?

Jo, en sak jag har glömt att berätta för er är att jag passar Sara och Jojos kanin tills den 29 Juli. Så ska ner varje morgon för att ge honom mat m.m Sedan så går jag ner till honom för att gosa och leka med honom lite grann. Så ska gå ner lite senare för att se till honom.

En gammal bild på sötnosen:)

Så vi hörs lite senare med flera inlägg.

Av Elin - 20 juli 2010 21:15

Här kommer äntligen mitt första semester-inlägg. Börjar med första dagen, alltså resan dit m.m Så nu kör jag igång. Häng på.

10 Juli 2010

Pappa väckte mig Kl. 05.00 om jag inte minns fel. Sedan så åt vi frukost packade det sista innan vi satte oss i bilen för att åka på våran semester. Åkte hemifrån kl 05.45 och resan till Göteborg tog ca. 1 timma. Vi var alltså i Göteborg 07.00 Eftersom vi skulle in i själva staden.
Där så fick vi vänta på att båten skulle komma och att vi skulle få åka på. Väl på båten fick vi väldigt bra platser(bilder kommer nedanför). Ca. Kl 09.00 så gick vi upp för att äta frukost. Eftersom vi inte skulle äta någonting föränn vi kom fram till vårat hotel.

När vi åkte av båten ca. 11.45 så åkte vi raka vägen till hotelet. Det som var ett minus var att vi fastnade i en bilkö som tog väldigt lång tid. Men det är sådant man får räkna med. Men annars gick resan bara bra. När vi väl var framme på hotelet vet jag inte riktigt vad klockan var.

På hotelet så kollade vi in rummen. Jag och mamma sov i ett och pappa och Linda i ett annat. Tyckte rummen var riktigt fina och mysiga och sängarna var jättesköna (bilder på hotelet kommer inte i detta inlägget).

Staden vi bodde i heter Kolding. Vi åkte in till staden som låg en bit ifrån. Där tittade vi på staden och åt lite mat. Staden var riktigt fin och tog många fina bilder.

När vi kom tillbaka till hotelet så gick jag och mamma och badade. Tror det var den här dagen och tror att det var när vi kom tillbaka från staden. Badet var inomhus och det var mer som en liten bassäng. Ingenting märkvärdigt.

Detta var vad som hände under första dagen på min semester. Detta är långt ifrån alla bilder men väljer att inte visa andra personliga och alla bilder.

Av Elin - 17 juli 2010 10:24

Igår så var jag på fallens dagar från ca. kl 11 till 19. Där nere gick jag och Linda runt och tittade på marknaden. Sedan så följde jag med henne bort till radion innan mamma kom till stan. Efter det tittade jag på Kraftprovet(en springtävling) och sedan letade jag upp Linda igen för att titta på en spelning. Fick några kort men de kommer upp någon gång längre fram. Inte denhär helgen iallafall för det hinner jag inte. Efter det åkte vi upp till Samuel och hans familj, där även våra föräldrar var och några andra också. Så där var vi från typ 19 till 23. Vi grillade, pratade och hade riktigt roligt. Sedan åkte vi hem och jag var trött så jag gick och la mig. En riktigt lyckad dag med massor av sol.

Idag är vädret ganska dåligt. Det regnar och är allmänt trist. Men det hindrar inte mig. Drar på mig regnjackan så löser det sig säkert. Ska vara med Johanna idag och kanske med Sara och Nathalie. Sedan tillls kvällen får vi väll se vad som händer. Är ju konsert med 2 artister och symponiorkestern(stavning).