You Make My Day

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Elin - 14 juni 2010 19:39

Idag så har jag inte hunnit uppdatera eftersom hela familjen har vart på en bildtur till Kungsbacka. Eftersom mamma var ledig idag så ville vi göra något kul så vi drog dit och kollade i lite affärer, men tyvärr så blev det inget som hängde med hem. Sen så åkte vi till ett annat större köpcentrum som heter Kungsmässan, där var det stor men hittade tyvärr inte heller något där. Även om jag letade efter en sak. Men det fanns inte. Attans, får leta vidare:P Där åt vi oxå på ett ställe där man fick ta Buffé. Det fanns lite blandat där. Mat från tre olika delar av världen. De tre var; Tex Mex, Italienskt och Asiatisk mat. Så det fann lite att välja på och det var väldigt gott.

Det här är köpcentrat Kungmässan.


Sedan så åkte vi till ett ställe som heter Bräutigams Marsipan & Konfektyr. Ah ni kan ju lista ut vad det säljer där. Haha. Förutom choklad och marsipan sålde de även egen gjord glass. Som pappa var så snäll och bjöd oss på. Jag tog en strut med choklad och hallon sorbé. Det var riktigt smarrigt. Fick även en lite gammaldags knäck-klubba som jag inte hunnit smaka på än.


Efter det så begav vi oss hemmåt och jag sommnade i bilen hehe. När vi var i GBG så fick jag reda på att vi skulle in på IKEA lite grann och kolla runt lite. Skulle kolla på persienner(stavning) till altanen ute, men hittade inga. Efter det så åkte vi hemmåt och det var världens bilkö så det tog ett litet tag. Nu är jag hemma och gör inte nått speciellt.


Jo, jag glömde tyvärr kameran hemma så det blev inga bilder idag. Lite synd för vi åkte på rätt många fina ställen och jag skulle gärna velat visa er hur min dag har varit men så blev det tyvärr inte.


Jag skulle även tagit tredje sprutan mot fästingar (TBE), men eftersom jag inte ville bli sjuk tills på Onsdag och ville inte riskera det så bestämmde vi att vi skulle ta det någon annan dag. Så mamma ringde och frågade på vårdcentralen om de hade inne och när jag skulle komma. Så jag ska dit på Torsdag kl. 17. Så det fick vänta ett tag till.

Imorron ska jag även till tandläkaren och fixa min tandställning. Alltså bara vanlig kontroll, inget som hänt.


Så vi kanske hörs senare.

Puss och Kram Elin  

Ovido - Quiz & Flashcards