You Make My Day

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Elin - 9 augusti 2010 11:30

Nu är jag hemma igen efter en helg i Sara och Jojos stuga. Vi har endast badat 1 gång och vädret har inte varit på topp. Men en rolig helg har det ändå varit. Tänkte sammanfatta helgen lite fort så ni får veta vad som hänt.


Fredag Eftermiddag; Kom deras mamma, Sara och Sofia och hämtade mig. Jojo och deras pappa åkte i en annan bil för att vi skulle få plats. Då åkte vi till deras stuga som ligger ca. 20 min från Stenungssund. Stannade ocn handlade lite saker och sedan så fortsatte vi mot deras stuga. Hälsade på deras norska granne som bor där på sommaren. Väl där kollade vi runt lite och gick ner till havet för att lyssna på musik och känna på vattnet. Där hade vi kul och sedan ringde deras pappa och frågade om vi ville ha lite kött och pommes-frites. Innan vi gick tillbaka tog vi en liten promenad.


Kvällen tillbringades framför TV;n med chips och gott sällskap. Sedan gick vi och la oss vid 12 halv 1 ungefär.


Lördag; Vaknade jag vid 10.00 och Sara vaknade 10.40 Så då gick vi upp för att äta frukost och sedan efter det så tittade vi på filmen New Moon.
Sedan så gjorde vi iordning oss och gjorde iordning oss för att bada. Kan inte säga att det var varmt men ändå inte kallt. Hehe.

Sedan så vet jag inte vad vi gjorde. Men innan maten gick vi iallafall och plockade hallon. Sedan gick vi hem och åt. Där var även deras granne och vi åt kött och potatisgratäng. Efter åt vi glass med färska hallon. På kvällen blev det TV;n igen.


Söndag; Vaknade 10.40 Gick upp åt frukost. Städade iordning eftersom jag skulle åka hem den här dagen. Vi gjorde iordning oss spelade lite kort och pratade. Sedan så ringde mamma vid 14.00 och sa att hon precis hade slutat och att de var påväg. Så vi gjorde iordning inför maten eftersom Sara och Jojos föräldrar hade bjudit min familj på middag. Kvällen spenderade med mat, fika och kort. Sedan åkte vi hem vid typ halv 9 på kvällen.


Tog tyvärr inga bilder i helgen. Det blev bara inte så.


Puss och Kram Elin  

Ovido - Quiz & Flashcards