You Make My Day

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Elin - 17 augusti 2010 21:16

Nu hade jag tänkt berätta lite för er hur jag hade tänkt med bloggen nu när skolan börjar och jag börjat på gymnasiet.


Jag kommer självklart satsa på skolan väldigt mycket och bloggen kommer tyvärr få bli lidande av detta. Vet inte ännu hur mitt schema kommer se ut och vilka tider jag har i skolan. Men om jag har någon sovmorgon och jag inte behöver fixa annat under denna tiden så ska jag försöka att uppdatera på morgonen. Ska även försöka uppdatera 1-3 gånger per dag och på helgerna kanske lite mera och roligare inlägg.


Men jag ska även försöka spendera mycket tid med mina vänner som det inte har blivit så mycket av. Men självklart ska jag försöka uppdatera när jag har lite extra tid över. Men skolan och vännerna i första hand.


Men oroa er inte för det. Kommer absolut inte sluta blogga och vill inte att det ska hända. Men kommer ju inte ha lika mycket tid och vill få ut någonting av skolan därför blir det dålig uppdatering. Men när jag väl är ledig och har extra tid så blir det roligare och mer händelserika inlägg. Men allt löser sig när jag kommer in i rutinerna.

Puss och Kram Elin   

Av Elin - 17 augusti 2010 18:30

Har varit hemma i snart 3 timmar tror jag. Var ju som sagt med mamma på jobbet och det var väll kul, även om om det inte var så länge. Sedan när jag kom hem så satte jag mig vid TV:n för att titta på Titanic. Har däremot inte sett klart hela ännu eftersom den är ca. 3 timmar. Har nog sätt halva tror jag.


Jo, en sak jag hade tänkt att berätta för er om Titanic är att när vi var i Stockholm på semester förra året så var vi på ett Titanic museum som låg vid Gröna Lund. Det var endast öppet några veckor under just den sommaren och jag ångrar verkligen inte att vi gick dit.


Vissa av sakerna var kopior men väldigt mycket var orginal. Tyckte det var väldigt häftigt. De hade även byggt upp korridorer som man fick gå i och olika rum man fick titta in i. Väldigt häftitgt tyckte jag iallafall. Men man fick tyvärr inte ta kort.

Lite bilder jag hittade på google;

 En tredje klass hytt

 Någon förstaklass tror jag


Lägger in en låt också;

titanic my heart will go on lyrics

Hörs senare

Puss och Kram Elin  

Av Elin - 17 augusti 2010 11:45

Nu åker jag farfar och pappa snart till Uddevalla för att pappa ska dit och jag ska gå upp till mamma ett tag. Men jag hör av mig igen när jag kommer hem och då uppdaterar jag något enstaka inlägg. Men vi hörs senare

Puss och Kram Elin  

Av Elin - 17 augusti 2010 11:32

Här kommer mitt första inlägg i höstens mode. Har satt ihop mina favoriter från olika ställen. Så här kommer det.

 

  

Jacka; Ginatricot 499 Kr

Cardigan; H&M 149 Kr

Jeans; Ginatricot 499 Kr

Armband; Ginatricot 199 Kr

Boots; Din Sko 399 Kr

Nagellack; Depend

 

 

Dessa inlägg kommer bara ut någon gång ibland, alltså inte varje vecka.


Puss och Kram Elin  


Av Elin - 17 augusti 2010 10:30

Här kommer mitt fjärde och sista semester-inlägg. Så nu börjar jag även om det inte är så mycket så bjuder jag på det ändå.


13 Juli 2010

 

Detta är alltså sista dagen och hemresan. Tog inte så mycket bilder men vill först visa två bilder på hotelet.

          


Efter detta begav vi oss till en ganska stor strand. Tyvärr blåste det väldigt mycket och man fick inte bada. Så vi gick bara ut tittade lite och sedan åkte vi vidare till Fredrikshavn där vi skulle åka med båten kl. 20.00 Men mamma gick och kollade om det skulle gå att ta 18.00 båten och det fanns några platser kvar så vi bokade om.

Innan vi fick ställa oss i kö åkte vi runt och kollade lite och så. Mycket mer än så hände inte innan dess. Jo, jag vilade, lyssnade på musik och läste lite grann.


Sedan när vi fick åka på båten så fick vi ganska bra platser (fast sämre än första dagen). Sedan så skulle vi se vad som fanns för mat på båten eftersom vi bara hade fikat lite mitt på dagen. Så vi gick upp till resturangen där det fanns buffé men mycket god mat. Sedan så kollade vi runt på båten lite grann och sedan när vi var i Göteborg så gick jag och familjen ut för att ta lite kort. Så dem vill jag visa er.


                   

                


Sedan så var det dags att gå ner till bilen(då var klocka 22) för att åka ända hem till Trollhättan. I bilen somnade jag och sov hela vägen hem, somnade också fort när jag kom hem.


Jag är väldigt nöjd med min semester och den kunde nog inte varit bättre. Hehe.


Så detta var allt från mig. Kramar

Av Elin - 17 augusti 2010 09:26

God Morgon alla där ute!


Idag ska jag som sagt åka till mammas jobb för att vara där med henne ett litet tag. Ska faktiskt bli kul och lite annorlunda.

Så dit drar jag vid 12-tiden.


Innan jag åker hade jag tänkt att jag skulle hinna med ett och det sista semester-inlägget. Ska kanske även fixa min nyhet tror jag eller ah det beror på om jag hinner. Men semester-inlägget ska jag sätta igång med nu.


Så vi hörs om en stund.


Puss och Kram Elin  


Bjuder på en söt bild

Ovido - Quiz & Flashcards