You Make My Day

Alla inlägg under juni 2010

Av Elin - 25 juni 2010 10:45


Idag är det Midsommar, om nån skulle glömt det:P Så jag räknar inte med att nån kommer läsa min blogg idag men jag kommer ändå blogga nu och kanske innan jag åker vid 2.

Här är vädret på topp och jag hoppas verkligen det håller sig såhär hela dagen också. Så ni får ha en trevlig och skön Midsommar och deppa inte ihop om det skulle dyka upp några moln och regn. Ha kul ändå.

Puss och Kram Elin  

Av Elin - 24 juni 2010 18:59

Imorgon är det midsommar och nu så vill jag veta vad ni ska göra?
Så släng in en kommentar om vad ni ska göra!


Själv så ska jag spändera dagen/eftermiddagen/kvällen på missionkyrkans sommargård. Där jag även ska sommarjobba 2 veckor iår. Tillsammans med familjen, vänner och andra i kyrkan m.m Så ska vi ha knytkalas och käka riktigt mycket goda saker. Så vi hörs.
Puss och Kram Elin  

(bilder: Google)

SOL

Av Elin - 24 juni 2010 18:03

Idag har jag inte hunnit med något inlägg för att jag har vart ute med mamma och mormor och handlat midsommarmat. Det tog ett tag eftersom det är så mycket folk som handlar idag. Sedan så var vi och lämnade mormor och hennes mat och sprang även fort in på  och jag hittade ett PSP-spel jag ville ha. Så det blev mitt lilla köp idag. Prövad även ett par shorts men de passade inte så jag får väll ta och åka upp till Överby och leta efter ett par shorts och en vardagsklänning. Det behöver jag verkligen nu.


Efter det så har jag bara vart hemma, spelat lite på mitt PSP innan batteriet tog slut och innan det har jag även ätit stekt kyckling med färskpotatis i ugn. Det var riktigt gott.  Nu har jag och mamma spelat badminton igen och nu är farfar här. Han skulle lämna lite sill som han och farmor har gjort ochäven hämta hans stege. Mer än så har inte hänt idag. Vi får se om jag hör av mig senare men jag tror det iallafall.
Puss och Kram Elin  

Av Elin - 23 juni 2010 17:42

Underbart väder!

Förut så var jag med Sara och Johanna. Vi kom inte på nått att göra så vi slog oss ner på golvet och satte oss med Sara och Jojos datorn. Chattade med underbara Marita och även jovi och josefin. Sedan så skulle de äta och sedan så skulle de packa ihop sina saker till stugan, där de ska fira midsommar. Sedan så gick jag hem för att äta grillat kött med pommes. Riktigt gott. Sedan så spelade jag och mamma lite badminton och sedan så skulle mamma hjälpa Linda med en sak så då spelade jag och pappa en stund. Efter det så gick jag för att dricka lite och sedan så kände jag för att sitta en stund vid datorn. Så nu sitter jag här och chattar lite med Marita fast hon verkade logga ut eller så hände det nått med hennes dator. Nu ska jag bara njuta av sommaren och senare ska nog jag, mamma och Linda ner till slussarna för att kolla på lite gammla bilar(en tradition) och bara njuta av sommaren. Ni får ha det bäst, flodhäst!

Puss och Kram Elin  

(bilder från google)

Av Elin - 23 juni 2010 11:09

Om ca. 30 min så går jag ner till Sara för att vara med henne en stund. Vet inte riktigt vad vi kommer göra bara slappa tror jag. Eftersom det ska till stugan i eftermiddag så kan vi inte göra något jättestort eftersom vi inte riktigt vet exakt när de åker. Så antingen hör jag av mig under dagen lr så lite senare.
Puss och Kram Elin  

Sötan<3  

Av Elin - 23 juni 2010 10:36

Hej alla läsare!

Idag kommer det bli en slappardag för mig. Om det blir fint väder lite senare så ska jag nog sola lite och försöka vara ute så mycket som möjligt. så det blir väll att läsa, kanske även datorn hänger med mig ut till altanen också. Men jag lär höra av mig under dagen. Har även funderat om jag ska göra ett förtidsinställt inlägg om ``One two three´´ när jag är på semester. Alltså skriver ett inlägg och så publiceras det någon annan dag närmare i veckan. Men vi får se hur det blir. Det kommer jag meddela er närmare datum. Hör av mig senare.

Puss och Kram Elin  

Av Elin - 22 juni 2010 19:44

On ti huvudet så ska dra mig ifrån datorn nu. Detta blir öven det sista inlägget så vi hörs imorron när jag vaknat. Sov så sött. Puss och Kram Elin  

Av Elin - 22 juni 2010 17:35

Idag har jag som sagt varit nere på stan och fixat ett bankkort som jag får någon dag vet inte riktigt när. Men det får vi se. Sedan så gick jag och mamma in på Ginatricot lite på ODEN och kollade lite bara men hittade inget där. Sedan så åkte vi till RITZ (ett konditori) och köpte lite fika och åkte hem igen. Sedan så var jag hemma, fikade och spelade lite badminton först med Linda och sedan med pappa. Sedan så grejade jag lite ute och sedan blev jag sugen på att testa att ta lite kort med pappas systemkamera (de bilderna jag visar på bloggen är tagna med min egen digitalkamera, om ingenting annat sägs). De bilderna kommer inte ut här, inga speciella bilder. Sedan satte jag mig vid datorn och sedan frågade pappa om vi skulle åka och äta nånting. Så vi åkte till Mamma Mia i stan och där åt jag fläsknoisett(stavning) och pomfrites. Mums

Sedan åkte vi hem och nu sitter jag här! Nedan kommer lite bilder.
Puss och Kram Elin  

Allas bakelser

Min MumsigaEn lite bättre bildDenna blev jag nöjd med

Våran ``åker´´

Ovido - Quiz & Flashcards