You Make My Day

Alla inlägg under augusti 2010

Av Elin - 19 augusti 2010 09:46

Måste snart hoppa in i duschen, känner mig jätte ofresh just nu. Så det står högst på min lista just nu. Sedan ska mamma åka och göra ett ärende och sedan åka och handla lite mat. Behöver lite saker uppe på Överby så jag får väll se om jag orkar hänga på. Vill ju hellre vara ute än att sitta och dega på mitt rum de sista dagarna av sommarlovet. Så jag får väll fixa mig iordning och sedan dra med mamma. Sedan när jag kommer hem vet jag inte vad jag ska göra. Men jag hör av mig igen när jag är hemma.


Puss och Kram Elin  

Av Elin - 18 augusti 2010 21:15

Nu ska jag göra mig iordning för sängen. Vet däremot inte om det blir att läsa lite i tredje boken av Twilight (ljudet av ditt hjärta), den nya FRIDA tidningen eller kanske titta på TV innan jag tillåter John Blund i mina ögon och jag sussar in och sover gött. Men vi hörs imorron så bjuder jag på trailern av ``Vampyrer Suger´´. Den hade ju premier idag, vill se den men inte på bio. haha.


Måste faktiskt erkänna att den är lite rolig, men lite jobbigt att de gör en parodi på en av världens bästa böcker och filmer.


Men sov sött nu.

Puss och Kram Elin  

Av Elin - 18 augusti 2010 19:30

Hej igen alla läsare!


Förlåt för ganska dålig uppdatering idag men har inte suttit vid datorn en ända gång sedan imorses (senaste inlägget). Farmor och farfar har varit här typ hela dagen. Farfar, mamma och pappa har städat ute lite grann och jag har bakat och lagat mat. Farmor hjälpte till med maten lite grann också. Sedan så har jag också tittat klart på titanic och shit vad bra den är. Sedan så var jag och mamma uppe på sjukhuset för att hämta några saker på apoteket. Mer än så har faktiskt inte hänt idag. Så detta var allt från mig just nu. Lägger kanske in några roliga saker om en stund.


Puss och Kram Elin  


En låt Jojo fått mig att lyssna på mycket;

Endlessly - Muse

Av Elin - 18 augusti 2010 09:57

Idag är det toppen väder här i Trollhättan. Jag kan bara säga att vädret är väldigt olika. Igår regnade det ju ganska mycket och idag är det strålande sol och blå himmel. Men ska gå och göra mig iordning nu för att gå ut och säga hej till farfar som är här idag och vi ska tvätta huset lite grann. Senare kanske farmor kommer också och äter lite lunch men ingenting som är bestämmt.


Men vi hörs senare.


Puss och Kram Elin  

Av Elin - 17 augusti 2010 21:16

Nu hade jag tänkt berätta lite för er hur jag hade tänkt med bloggen nu när skolan börjar och jag börjat på gymnasiet.


Jag kommer självklart satsa på skolan väldigt mycket och bloggen kommer tyvärr få bli lidande av detta. Vet inte ännu hur mitt schema kommer se ut och vilka tider jag har i skolan. Men om jag har någon sovmorgon och jag inte behöver fixa annat under denna tiden så ska jag försöka att uppdatera på morgonen. Ska även försöka uppdatera 1-3 gånger per dag och på helgerna kanske lite mera och roligare inlägg.


Men jag ska även försöka spendera mycket tid med mina vänner som det inte har blivit så mycket av. Men självklart ska jag försöka uppdatera när jag har lite extra tid över. Men skolan och vännerna i första hand.


Men oroa er inte för det. Kommer absolut inte sluta blogga och vill inte att det ska hända. Men kommer ju inte ha lika mycket tid och vill få ut någonting av skolan därför blir det dålig uppdatering. Men när jag väl är ledig och har extra tid så blir det roligare och mer händelserika inlägg. Men allt löser sig när jag kommer in i rutinerna.

Puss och Kram Elin   

Av Elin - 17 augusti 2010 18:30

Har varit hemma i snart 3 timmar tror jag. Var ju som sagt med mamma på jobbet och det var väll kul, även om om det inte var så länge. Sedan när jag kom hem så satte jag mig vid TV:n för att titta på Titanic. Har däremot inte sett klart hela ännu eftersom den är ca. 3 timmar. Har nog sätt halva tror jag.


Jo, en sak jag hade tänkt att berätta för er om Titanic är att när vi var i Stockholm på semester förra året så var vi på ett Titanic museum som låg vid Gröna Lund. Det var endast öppet några veckor under just den sommaren och jag ångrar verkligen inte att vi gick dit.


Vissa av sakerna var kopior men väldigt mycket var orginal. Tyckte det var väldigt häftigt. De hade även byggt upp korridorer som man fick gå i och olika rum man fick titta in i. Väldigt häftitgt tyckte jag iallafall. Men man fick tyvärr inte ta kort.

Lite bilder jag hittade på google;

 En tredje klass hytt

 Någon förstaklass tror jag


Lägger in en låt också;

titanic my heart will go on lyrics

Hörs senare

Puss och Kram Elin  

Av Elin - 17 augusti 2010 11:45

Nu åker jag farfar och pappa snart till Uddevalla för att pappa ska dit och jag ska gå upp till mamma ett tag. Men jag hör av mig igen när jag kommer hem och då uppdaterar jag något enstaka inlägg. Men vi hörs senare

Puss och Kram Elin  

Av Elin - 17 augusti 2010 11:32

Här kommer mitt första inlägg i höstens mode. Har satt ihop mina favoriter från olika ställen. Så här kommer det.

 

  

Jacka; Ginatricot 499 Kr

Cardigan; H&M 149 Kr

Jeans; Ginatricot 499 Kr

Armband; Ginatricot 199 Kr

Boots; Din Sko 399 Kr

Nagellack; Depend

 

 

Dessa inlägg kommer bara ut någon gång ibland, alltså inte varje vecka.


Puss och Kram Elin  


Ovido - Quiz & Flashcards