You Make My Day

Alla inlägg under augusti 2010

Av Elin - 17 augusti 2010 10:30

Här kommer mitt fjärde och sista semester-inlägg. Så nu börjar jag även om det inte är så mycket så bjuder jag på det ändå.


13 Juli 2010

 

Detta är alltså sista dagen och hemresan. Tog inte så mycket bilder men vill först visa två bilder på hotelet.

          


Efter detta begav vi oss till en ganska stor strand. Tyvärr blåste det väldigt mycket och man fick inte bada. Så vi gick bara ut tittade lite och sedan åkte vi vidare till Fredrikshavn där vi skulle åka med båten kl. 20.00 Men mamma gick och kollade om det skulle gå att ta 18.00 båten och det fanns några platser kvar så vi bokade om.

Innan vi fick ställa oss i kö åkte vi runt och kollade lite och så. Mycket mer än så hände inte innan dess. Jo, jag vilade, lyssnade på musik och läste lite grann.


Sedan när vi fick åka på båten så fick vi ganska bra platser (fast sämre än första dagen). Sedan så skulle vi se vad som fanns för mat på båten eftersom vi bara hade fikat lite mitt på dagen. Så vi gick upp till resturangen där det fanns buffé men mycket god mat. Sedan så kollade vi runt på båten lite grann och sedan när vi var i Göteborg så gick jag och familjen ut för att ta lite kort. Så dem vill jag visa er.


                   

                


Sedan så var det dags att gå ner till bilen(då var klocka 22) för att åka ända hem till Trollhättan. I bilen somnade jag och sov hela vägen hem, somnade också fort när jag kom hem.


Jag är väldigt nöjd med min semester och den kunde nog inte varit bättre. Hehe.


Så detta var allt från mig. Kramar

Av Elin - 17 augusti 2010 09:26

God Morgon alla där ute!


Idag ska jag som sagt åka till mammas jobb för att vara där med henne ett litet tag. Ska faktiskt bli kul och lite annorlunda.

Så dit drar jag vid 12-tiden.


Innan jag åker hade jag tänkt att jag skulle hinna med ett och det sista semester-inlägget. Ska kanske även fixa min nyhet tror jag eller ah det beror på om jag hinner. Men semester-inlägget ska jag sätta igång med nu.


Så vi hörs om en stund.


Puss och Kram Elin  


Bjuder på en söt bild

Av Elin - 16 augusti 2010 21:30

Kom hem från Jojo ungefär kvart över sju. Då åt jag lite mat, var med familjen och vi har nyss kollat på en film. Tyckte den var helt OK även om jag inte orkade se klart den just idag. Det var inte någon av det filmerna vi hyrde igår utan en mamma fick låna av en jobbar kompis.

Igår såg vi på Upp och den var faktiskt rolig hehe.

  

Imorron ska jag troligtvis följa med till Uddevalla för att pappa ska till sjukhuset för att titta sina ögon. Så farfar kör dit honom och jag går då troligtvis upp till mamma som jobbar där. Så då blir det nog att vara med henne på jobbet tills hon slutar vid halv fyra någonting sådant. Var ett tag sedan jag var där och vill se hur det ser ut. Så det är nog mina planer inför imorron. Men självklar uppdaterar jag på morgonen och när jag kommer hem igen. Blir ju inte borta så länge.


Förlåt också för att jag inte gjorde mitt semester-inlägg och jag lovar att jag ska fixa med det så fort jag får tid. Ska kanske även fixa en liten sak här på bloggen som passar nu till hösten. Så det får ni också se fram emot. Men ska försöka njuta det sista av sommarlovet så gott som det går.


Men sov så gott nu så hörs vi imorron.


Puss och Kram Elin  

Av Elin - 16 augusti 2010 16:12

Just nu sitter jag hemma hos Jojo! Det blev att vara med henne idag, annars skulle jag bara vart hemma. Men detta är mycket mycket bättre.


Förut så lagade vi lite mat, eller ah rättare sagt bara ris. Riset blev inte riktigt rätt. Blev lite för mycket vatten hehehX).

Har inte så mycket att berätta så jag hör av mi lite senare ikväll.


Bjuder på en låt medans åt. 

Kristoffer Hedberg - Nyanser av grått


Puss och Kram Elin  

Av Elin - 16 augusti 2010 11:17

Här kommer veckans ``One Two Three´´. Kändes bra att starta veckan med detta. Så nu kör jag igång.

 

  


Fångarna På Fortet. Jag har valt detta programmet för att jag tittade på det väldigt mycket när det gick på TV4. Älskade programmet och tittade nog på varenda avsnitt. Men det bästa med allt är att det startar på måndag den 23 augusti. Nu är det inte bara TV kändisar utan även bloggare och massa andra personer.

Fortfarande går det på TV4 och jag tror att det går kl. 20.00

 

  

 

Detta armbandet är från Ginatricot och kostar 119 Kr. Tycker om detta armbandet men skulle nog inte lägga ut ca. 120 Kr på detta. Men skulle gärna vilja ha det.


   


Nästan sånna här tröjor har varit morderna förut. Så om ni har en sånn här så plocka fram den ur garderoben till hösten och använd den flitigt. Denna kan nog bli riktigt modern till hösten. 

 

Av Elin - 16 augusti 2010 09:06

God Morgon alla underbara läsare!

Just nu sitter jag och kollar på TV och kikar runt på internet. Har inte så mycket att berätta för er men men. Kanske även ska knåpa ihop sista semesterinlägget och se om jag hittar 3 saker till veckans ``One Two Three´´. Vad säger ni om det? Jag tycker iallafall att det låter som en bra idé. Har kanske redan 1 på G.


Idag får jag se vad som händer. Har faktiskt ingen aning om vad ajg ska hitta på. Borde kanske städa iordning lite på mitt rum och ta fram lite olika saker till skolan som börjar på Måndag. 1 Vecka kvar? 1 Vecka!. Shit vad fort allting går. Men ska faktiskt bli kul att börja på en ny skola. Men nu ska jag inte tjata ut er.


Hörs senare!

Puss och Kram Elin  

Av Elin - 15 augusti 2010 17:00


Nu ska jag berätta vad vi hyrde och köpte på Hemmakväll. Vi börjar med det vi hyrde.

Valentine's Day

Har sett den på bio med Sara<3 Det var ett tag sedan men jag ville se den igen. Kommer ihåg att jag tyckte den var bra men kommer inte ihåg så mycket av den. Så den ska jag se någon dag.

Den kom ut 2010 och är barntillåten.

 

Det Enda Rationella

Har aldrig sett denna. Det är en svensk dramafilm och är från 7 år. Den är från 2009 och har faktiskt inte hört talas om den, men det var Linda och mamma som valde den. Så vi får se hur den är.

 

Upp

Har viljat se den här ett bra tag och nu ska det äntligen bli dags. Vet inte vilken dag med kanske ikväll? Ah, det lär vi se.

Filmen är skapad 2009 och är en barnfilm. Disney i högsta grad och bara det är ett plus. Så denna ser jag fram emot.

 

 

Titanic Deluxe Collector's Edition

Denna köpte jag och Linda. Har viljat ha denna så man kan titta på den om och om igen. Har endast spelat inte den på VHS och har inte sett den på jättelänge. Så denna får jag ta en dag när jag har extra mycket tid.

Jo, den är från 1997.

Av Elin - 15 augusti 2010 15:52

Idag har jag och min famlij vart på Sikhall. Där doppade jag och mamma oss fort och sedan så fikade vi lite. Köpte en glass var och sedan så åkte vi till stan. Där gick jag mamma och Linda in på Hemmakväll och hyrde tre samt köpte 1 film. Berättar vilka vi hyrde och köpte i ett nästa inlägg.


Sedan så åkte vi och köpte lite kinamat och åt det hemma. Mycket mer än så har inte hänt och just nu sitter jag och chattar med Marita<3.


Filmerna kommer snart.


Puss och Kram Elin  

Ovido - Quiz & Flashcards